promo
Pes Thor na obisku pri Bibah

    


Projekt: Moj prijatelj ima štiri tačke
Vrtec Zelena jama, enota Zelena jama
Skupina: BIBE, starost otrok od 3 do 4 let
Pes Thor na obisku pri Bibah

Kako je potekala priprava na prihod psa Thora?

Vzgojiteljici Darja in Mojca sta se tako kot otroci zelo veselili obiska psa Thora. Da bi bil sprejem psa Thora ob prihodu umirjen, je vzgojiteljica otrokom zastavila uganko, na katero so pravilno odgovorili. Nato jim je pokazala fotografijo psa Thora. Ob sliki so se pogovorili in dogovorili, kako se boo obnašali ob prisotnosti psa – da ne bodo preglasni, da bodo upoštevali navodila skrbnice Dušanke… Kljub dogovorom je bilo v času obiska otroke večkrat potrebno opozoriti, da Thora moti, če smo glasni. Vodnica Dušanka je otrokom naprej predstavila Thora in povedala nekaj o navadah psov, otroci so jo ves čas z velikim zanimanjem poslušali. Nad obiskom so bili zelo navdušeni, kdor je želel, je psu dal briket, ga pobožal, pokrtačil, na koncu pa so na povodcu Thora popeljali po igralnici in na sprehod po vrtčevskem igrišču.
V naslednjih dnevih so otroci ob fotografijah podoživljali obisk Thora, nastajali so zanimivi opisni komentarji otrok. Fotografije si ogledujejo večkrat na dan, največkrat v parih s prijateljem in ob ogledih komentirajo (»Lej mene, k peljem Thora«, ali pa: »Čokoladno dlako ima!«)…


Ob ilustracijah v knjigah so otroci iskali podobnosti in razlike, šteli tačke, poimenovali barvo dlake, primerjali po velikosti, se seznanjali s pojmi samec – samica, mladič. Otroci so razvijali govor in matematične predstave (štetje, barve).
Otroci, ki imajo doma svojo žival, so prijateljem pripovedovali o njej, drugi pa so izrazili željo, katero žival si želijo.
Govorno aktivni so bili otroci najbolj ob prebiranju knjige »Šapa se predstavi«. Vsebino knjige smo prebirali več dni v manjših skupinah, da so vsi otroci imeli priložnost odgovarjati na Šapina vprašanja. Šapa je namreč zelo radovedna psička. Zanimalo jo je, kako je otrokom ime, kdaj imajo rojstni dan (večina otrok ne ve datuma, odgovarjali so  – ko je sneg, ko bo Dedek Mraz, ko smo na morju, ko listi padajo…), kako je ime bratcu, sestrici. Nekatera Šapina vprašanja so zahtevala kar precej razmišljanja. Zanimivi so bili odgovori na vprašanje: »Kdaj jih zapusti pogum?« Najprej smo se pogovorili, kaj je to pogum, potem so otroci odgovarjali - ne kdaj jih je zapustil pogum, ampak so pripovedovali, kako so pogumni. Mark in Žiga sta pripovedovala največ, vzornike imata v risanih junakih (»pleza kot Spiderman«) in očijih (on se ničesar ne boji). Ko so pripovedovali o svoji najljubši igrači, smo izvedeli, da jih ne pospravljajo radi, da jim pomagajo mamice, pa da bo kmalu dedek Mraz prišel… Otroci so poleg govora razvijali domišljijo ter se navajali strpnosti, da počakajo, ko pripoveduje njihov prijatelj.
Naredili so si svojo igro – »Spomin – s šapami«. Najprej so ob sličicah utrjevali barve (starejši tudi odtenke svetlo – temno), prirejali 1:1, se igrali igro po pravilih.
Kotalili so veliko barvno kocko. Otrok je moral poiskati enako barvo kot jo je vrgel s kocko - v igralnici, na oblačilih… Igra je bila otrokom zelo všeč in smo jo večkrat ponavljali. Med seboj so si pomagali pri iskanju predmetov enake barve.
Naučili so se deklamacijo »Tri srečanja« ter poslušali pesem »Naš kuža« ter prepevali »Kuža Pazi«. Otroci so tudi ustvarjali – barvali ter dorisali manjkajoče dele živali - tačke, rep, oči, ušesa.
Gibalne dejavnosti so potekale ob izmišljenih vsebinah – jutranje razgibavanje, premagovanje ovir – vse na temo »kuža« (ponazarjanje gibanja, plazenje, skrivanje, poskoki…).

Ker je Nikina mami veterinarka, smo se dogovorili, da nas obišče. Na vprašanje, kdo je veterinar, je odgovorila Neca: »Zdravi bolne živali«.  Dušanka je še enkrat pripeljala Thora, veterinarka je otrokom pokazala, kako se posluša psu njegov srček in vsi otroci so poslušali, kako bije Thorovo srce, potem so poslušali tudi bitje svojega srca, kar je bilo otrokom tudi zelo zanimivo. Veterinarka je pokazala različne slike. Z zanimanjem so poslušali in si ogledali slike zobovja in pasjega želodčke, ki je pojedel žlico. Neca in Nika sta povedali, kako skrbita za svojega psa doma.

Po zaključku teme smo ugotovili, kako srečni so bili otroci ob obisku Thora in koliko različnih novih znanj smo pridobili v kratkem času, saj so otroci pokazali veliko željo po sodelovanju in aktivni udeležbi pri dejavnostih.

 

KOMENTARJI OTROK PO PRVEM OBISKU PSA THORA

•    »Kužku sem dal za jest.«  Mark
•    »Igral se je z igračo.« Nika Z.
•    »Kužka sem pobožal.« Pavel
•    »Dala sem jesti in božala sem Thora.« Ana
•    »Dala jest.« Elena
•    »Peljala sem kužka na sprehod. Za vratnico sem ga držala.« Eva
•    »Dala sem mu jesti in vrgla igračko, pol jo je pobral. Gobček je odprl. Doma mam   Marsa, je tud kuža.« Nika K.
•    »V telovadnici sem dal jesti, pobožal sem tud ga.« Žiga
•    »Pobožala sem ga, na sprehod peljala. Rjav kožušček ima, je prijazen.« Ejna
•    »Mal mi je polizal roko, dal tud tačko.« Neca

DRUGI OBISK THORA IN VETERINARKA TINA (Nikina mami)- Neca opazi, da ima Thor s sabo novo igračo, spremljevalka Dušanka pove, da si jo je izbral sam.


- Veterinarka pokaže fotografijo psa, ki se praska, in vpraša, zakaj se praska? Eva odgovori: » K ma bolhe.«

- KAJ POTREBUJEJO ŽIVALI?

-    »Jest briketke.« (Neca)
-    »Papagaj pa semena je.« (Ana)
-    »Palico in za igrat.« (Mark)
-    »Na sprehod ga mormo peljat.« (Pavel)
-    Žiga vpraša, zakaj kužki ne smejo jest čokolade?

KOMENTARJI OB OGLEDU FOTOGRAFIJ:


•    »Kužku sem poslušal srčka.« Adian
•    »En kužek je mel žličko v trebuščku.« Nika. K.
•    »Srček se je oglašal tik – tak.« Pavel
•    »Tle sem pa mojga srčka poslušal.« Pavel
•    »Moja mami je tuki bla, se spomniš?« Nika K.
•    »Mark je tud srčka poslušal.« Mark

Thora imamo radi!