Kot prvi slovenski vrtec smo vključeni v inovacijski projekt Zavoda RS za šolstvo »Mreža šolski pes«, naš vrtčevski projekt pa smo poimenovali »Moj prijatelj ima štiri tačke«. Namen projekta je otrokom približati odgovoren in skrben odnos do živali ter prepoznavati različna čustva ob stiku z njimi.


Projekt poteka v sodelovanju z dvema prostovoljnima društvoma in sicer:

- z Ambasadorji nasmeha in



- s Tačkami pomagačkami


Ob obisku terapevtskega para (vodnik-pes) skupaj z otroki načrtujemo in izvajamo različne dejavnosti, preko katerih se vedno kaj novega naučimo. Ker nam pri učenju pomaga pes, je vse lažje. Pred samim obiskom terapevtskega para raziskujemo o določeni tematiki, tako da naše znanje dodatno nadgradimo. Radi se preizkušamo v gibalnih izzivih in skupaj hodimo na sprehode, se spogledujemo z gozdno pedagogiko in smo navdušeni, ko v našo igro lahko povabimo še terapevtskega psa. Vsi terapevtski pari so izšolani, zato imajo psi posebne oprsnice, ki se jih prepozna po logotipu društva. Vsi psi, ki vstopajo v vrtec, so redno veterinarsko pregledani, kar dokazujejo z veterinarskim potrdilom, prav tako si z otroki pred in po obisku umijemo in razkužimo roke, da se izognemo prenosu bolezni (tudi iz človeka na psa).

Usposabljanje strokovnih delavk/cev bo potekalo pod vodstvom dr. Bože Grafenauer, Etno servis Ljubljana. Namen usposabljanja je v razumevanju dediščine kot glavnega gradnika razumevanja sebe in drugih, temeljnih spoznanj otroških iger in igrač iz naše dediščine kot dela vsakdanjikov in praznikov. Skupaj bomo prepoznavali vlogo otrok in odraslih, vlogo otroških iger, igranje tradicionalnih iger temelječih na sodobnih interpretacijah dediščine. Usposabljanje je praktično naravnano, interaktivno, vključuje skupinsko delo in študije primerov.

V oktobru 2017 smo zaradi želje po stiku z različnimi pasmami psov navezali stik z Društvom Tačke pomagačke. K nam so redno prihajali Thor, Diva, Lox, Krištof in Bella. Ker smo bili navdušeni drug nad drugim, smo poglobili naše prijateljstvo z vključitvijo v Mrežo Šolski pes. Smo prvi vrtec, ki sodeluje v tem projektu.

Uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivne paradigme v vrtcu

V obdobju od 2018 do 2020 bomo sodelovali z ZRSŠ Ljubljana v okviru razvojne naloge. Namenjena je poglabljanju prakse formativnega spremljanja v vrtcih, s poudarkom na strokovni podpori vzgojiteljev, ki je usmerjena v spodbujanje razvoja in učenja vsakega posameznega otroka v vrtcu.

Čas trajanja: od druge polovice maja do septembra

Osnovni namen omenjenega projekta je, da otroke in preko njih tudi njihove starše seznanimo s pomenom pravilne zaščite pred škodljivim delovanjem sončnih žarkov ter otroke naučimo in jih spodbujamo k upoštevanju pravilnega samozaščitnega ravnanja. Starše s projektom seznanimo na uvodnih roditeljskih sestankih, na začetku poletja pa še z obvestili o zaščitnih sredstvih, ki so potrebna za varno bivanje na igrišču. Na vidno mesto izobesimo plakate s slikovnimi priporočili ter starše pozovemo, da svoje otroke že zjutraj namažejo ter pripravili ustrezno pokrivalo. V program so vključeni vsi strokovni delavci vrtca Zelena jama. Otroci skozi usmerjene dejavnosti in med igro postopno usvajajo zadane cilje.

CILJI:

  • Otrok spoznava, da na njegovo zdravje vpliva okolje in on sam.
  • Otrok spoznava, kako se lahko varuje pred poškodbami, boleznimi in škodljivimi snovmi.
  • Otrok odkriva in spoznava vremenske pogoje in pojave.
  • Otrok odkriva in spoznava pojav sonca in si oblikuje primerno predstavo o njem.
  • Otrok odkriva in spoznava lastnosti sončnih žarkov, svetlobe, toplote, zdravju koristnih in škodljivih posledic.
  • Otrok se seznanja s pomenom pravilne zaščite pred sončnimi žarki.
  • Otroci se seznanjajo z načini zaščite pred škodljivimi vplivi sonca (primerna oblačila, pokrivala, zaščitna krema, …).
  • Otroke se spodbuja k pravilni in dosledni uporabi zaščitnih sredstev in izvajanju aktivnosti za zaščito pred sončnimi žarki.
  • Otrok aktivno sodeluje pri vsakodnevnih dejavnostih zaščite.
  • Otrok se nauči sam poiskati senco v naravi. Otrok se navadi, da zaužije dovolj tekočine (voda).
  • Otrok spoznava besedo, knjigo kot vir informacij.
varno_s_soncem1.jpg
 

DEJAVNOSTI:

JEZIK:

  • Pogovor o soncu, koži in zaščiti s pomočjo različnih knjig in drugih didaktičnih sredstev.
  • Prebiranje zgodb povezanih s poletjem, morjem, soncem, počitnicami v revijah in knjigah za otroke ter pogovor o vsebini in na kakšen način se otroci na morju zaščitijo pred soncem.
  • Prebiranje pesmi o soncu iz različnih knjig za otroke.
  • Deklamacije, uganke … .
  • Knjižni kotiček: umetnostna in neumetnostna besedila (zgodbe, pesmice, priročniki, enciklopedije o vremenu, letnih časih…).
  • Poletje v risanih serijah.

NARAVA:

  • Opazovanje dolžine sence našega telesa in temu primerno pravočasen umik v senco.
  • Opazovanje in merjenje sence na prostem; izdelava senčne ure.
  • Izvajanje poskusa prosojnosti oblačil s svetilko: skozi tkanine različnih materialov in barv se sveti s svetilko in opazuje, skozi katere tkanine svetloba prehaja in so zato manj primerne za zaščito pred soncem.
  • Skrb za eko vrt – ugotavljanje vpliva sonca na rast rastlin.
  • Zaščita pred sončnimi žarki (pogovor, osveščanje ob zgodbi, npr. Senčna ura).
  • Sončni zahod, vzhod … ( pogovor, opazovanje).
  • Pogovori o zdravju in zaščiti pred škodljivimi vplivi sonca.
  • Izdelava vremenskega koledarja in spremljanje sončnih dni.
  • Igre z vodo (pretakanje, prelivanje, brizganje) in kopanje.

DRUŽBA:

  • Družabne igre, npr. Sonček (knjiga – Otroške in družinske igre).
  • Socialna igra »Ugani kaj je v vreči«: otrokom v vrečo pripravimo najrazličnejše predmete, ki imajo ali nimajo povezave z zaščito pred soncem. Otroci iščejo vsiljivce in s tem nastane veliko možnosti za pogovor, kaj nam nudi zaščito pred soncem in kaj ne.
  • Socialna igra »Lovljenje sence«: igra se izvaja na zunanjem asfaltnem igrišču v zgodnjem dopoldanskem času. Poleg socialnega in gibalnega aspekta igre, daje tudi iztočnico za pogovor o dolžini in pravilu zadrževanja v senci.

GIBANJE:

  • Bivanje na prostem - sprehodi, igrišče z igrali, peskovnik, terasa, asfaltna ploščad, travnik, kotički pod drevesom… v zgodnjih dopoldanskih urah.
  • Aktivno igrišče, aktivni sprehodi. Ob izvajanih dejavnostih ves čas didaktični pogovor o primerni zaščiti, pomenu nadomeščanja tekočin, trajanju dejavnosti, pomembnosti ure in kdaj se vrniti v vrtec.
  • Jutranje razgibavanje ob tematsko izbrani glasbi Dobro jutro sonce.
  • Opazovanje senc, ki so nastale na igrišču in igranje gibalne igre POHODI MOJO SENCO. Otroci skušajo pohoditi senco svojim vrstnikom. Igra je zelo zabavna, hkrati otroci poimenujejo dele telesa, kar ustvarja še več gibanja. Na vsak način namreč želijo skočiti komu na glavo (senco) in so praviloma neutrudni, če jim spodleti, ko se vrstnik uspešno skloni ali odskoči.
  • Umirjanje ob klasični glasbi in ob posnetkih zvokov iz narave, (Štirje letni časi
  • poletje, Jutranja zarja, zvoki morja, nevihte…).
  • Opazovanje in merjenje svoje sence na prostem.

UMETNOST:

  • Oblikovanje kotička »Plaža«; oprema kotička s sredstvi za zaščito pred soncem (sončna očala, krema za zaščito pred soncem, različna pokrivala in oblačila). Otroci v igri vlog prenašajo usvojeno znanje in skozi igro kažejo, kako skrbijo za dojenčke v kotičku in jih zaščitijo pred soncem.
  • Izdelovanje in poslikava legionarskih kap iz papirja – vsak otrok izdela svojo, izdelajo lahko tudi legionarske kape za dojenčke v kotičku »Plaža«.
  • Petje in uprizarjanje ob že znanih pesmih o poletju, (Sijaj, sijaj sončece; Sonce se smeje; Barčica po morju plava…).
  • Seznanitev z novimi pesmicami povezanimi s soncem, morjem, poletjem.
  • Likovno ustvarjanje z različnimi tehnikami v senci na prostem »Pod senčnikom« tematsko povezano z vremenski pojavi (trganka, tiskanje, slikanje), soncem (slikanje s kredami in ogljem) za slikarsko razstavo ob koncu izvajanja programa.
  • Poslušanje pesmi povezanimi s soncem, morjem, poletjem itd. s pomočjo avdiovizualnih sredstev.
  • Likovno ustvarjanje z različnimi tehnikami (akvarel, plastelin, slano testo, tempera barvice…) na temo poletja.

MATEMATIKA:

  • Reševanje različnih delovnih listov na temo zaščite pred soncem (obkroževanje predmetov in pojavov, ki nam nudijo zaščito pred soncem; pobarvanke s predmeti, ki nudijo zaščito pred soncem).
  • Vremenski koledar (vsakodnevno beleženje in označevanje vremena).
  • Seznanitev z vremenskimi simboli.
  • Spoznavanje časovnih terminov: zgodaj, pozno, zjutraj, dopoldne, popoldne, zvečer, …
  • Opazovanje in merjenje svoje sence na prostem.

Reggio Emilia je sodoben koncept s četrt stoletja izkušenj, izpopolnjevanja, dograjevanja zasnov, iskanja boljših idej na osnovi odraza v praksi. Sam koncept sledi toku časa, se temu prilagaja in ves čas izpopolnjuje. Ima kar nekaj elementov, ki so jih strokovnjaki v vseh teh letih prepoznali kot dobre in primerne za uvedbo v javne vrtce kot nadgradnja in dopolnitev že obstoječega Kurikuluma za vrtce. Prepoznani kakovostni elementi RE so: vpetost vrtca v kulturno okolje, participacija otrok ter vzgojiteljevo poslušanje otrok, uporaba in razvoj čutov v spoznavnem procesu, možnost različnih oblik izražanja, prednost učenja pred poučevanjem, interakcija in komunikacija vseh udeležencev v vzgojnem procesu, projektno delo, dokumentiranje vzgojnega procesa, vloga prostora. Pomembna je tudi vloga in pomen vzgojitelja v takšnem vrtcu, timsko delo, sodelovanje s starši, položaj otroka. Naši strokovni delavci so se pred leti celostno usposabljali za uporabo elementov koncepta Reggio Emilia že pred mojim prihodom v vrtec in uspešno delovali na tem področju. Kasneje so pogrešili podporo zunanjih strokovnjakov. V letu 2019 je Pedagoška fakulteta razpisala obnovitveni seminar in nekateri strokovni delavci so se z veseljem udeležili izobraževanja. V tem šolskem letu bomo v sodelovanju s Pedagoško fakulteto Ljubljana vsem strokovnim delavcem vrtca ponudili temeljitejši vpogled v koncept, z namenom možnosti nadgradnje znanja v naslednjih letih za tiste, ki si bodo to želeli.

V času od 2018 do 2020 bomo sodelovali z ZRSŠ Ljubljana v okviru razvojne naloge Uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivne paradigme v vrtcu. Poudarek pri formativnem spremljanju je na vključevanju otrok v načrtovanje dejavnosti, spremljanje igre in dosežkov ter k razmišljanju o lastnih aktivnostih; pripravi dejavnosti, ki omogočajo otrokov razvoj in učenje, z upoštevanjem individualnosti otrok; zagotavljanju povratnih informacij, ki usmerjajo otrokov razvoj in učenje; spodbujanje otrok, da se učijo drug od drugega; pripravi učnih okolij, ki otroke spodbujajo k razmišljanju in izražanju o njihovem delu.

Prijava

Kontakt z nami

Vzgojno izobraževalni zavod
Vrtec Zelena jama

  • Zvezna 24, Ljubljana
  • [01] 5206 710
  • [01] 5206 705
  • vrtec@zelenajama.si

Uradne ure

  • V vseh enotah vsak torek13:00 - 15:00
  • Sobota, NedeljaZaprto
  • PraznikiZaprto