Kot prvi slovenski vrtec smo vključeni v inovacijski projekt Zavoda RS za šolstvo »Mreža šolski pes«, naš vrtčevski projekt pa smo poimenovali »Moj prijatelj ima štiri tačke«. Namen projekta je otrokom približati odgovoren in skrben odnos do živali ter prepoznavati različna čustva ob stiku z njimi.
Projekt poteka v sodelovanju z dvema prostovoljnima društvoma in sicer:
- z Ambasadorji nasmeha in
- s Tačkami pomagačkami
Ob obisku terapevtskega para (vodnik-pes) skupaj z otroki načrtujemo in izvajamo različne dejavnosti, preko katerih se vedno kaj novega naučimo. Ker nam pri učenju pomaga pes, je vse lažje. Pred samim obiskom terapevtskega para raziskujemo o določeni tematiki, tako da naše znanje dodatno nadgradimo. Radi se preizkušamo v gibalnih izzivih in skupaj hodimo na sprehode, se spogledujemo z gozdno pedagogiko in smo navdušeni, ko v našo igro lahko povabimo še terapevtskega psa. Vsi terapevtski pari so izšolani, zato imajo psi posebne oprsnice, ki se jih prepozna po logotipu društva. Vsi psi, ki vstopajo v vrtec, so redno veterinarsko pregledani, kar dokazujejo z veterinarskim potrdilom, prav tako si z otroki pred in po obisku umijemo in razkužimo roke, da se izognemo prenosu bolezni (tudi iz človeka na psa).
V oktobru 2017 smo zaradi želje po stiku z različnimi pasmami psov navezali stik z Društvom Tačke pomagačke. K nam so redno prihajali Thor, Diva, Lox, Krištof in Bella. Ker smo bili navdušeni drug nad drugim, smo poglobili naše prijateljstvo z vključitvijo v Mrežo Šolski pes. Smo prvi vrtec, ki sodeluje v tem projektu.
Uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivne paradigme v vrtcu
V obdobju od 2018 do 2020 bomo sodelovali z ZRSŠ Ljubljana v okviru razvojne naloge. Namenjena je poglabljanju prakse formativnega spremljanja v vrtcih, s poudarkom na strokovni podpori vzgojiteljev, ki je usmerjena v spodbujanje razvoja in učenja vsakega posameznega otroka v vrtcu.
Čas trajanja: od druge polovice maja do septembra
Osnovni namen omenjenega projekta je, da otroke in preko njih tudi njihove starše seznanimo s pomenom pravilne zaščite pred škodljivim delovanjem sončnih žarkov ter otroke naučimo in jih spodbujamo k upoštevanju pravilnega samozaščitnega ravnanja. Starše s projektom seznanimo na uvodnih roditeljskih sestankih, na začetku poletja pa še z obvestili o zaščitnih sredstvih, ki so potrebna za varno bivanje na igrišču. Na vidno mesto izobesimo plakate s slikovnimi priporočili ter starše pozovemo, da svoje otroke že zjutraj namažejo ter pripravili ustrezno pokrivalo. V program so vključeni vsi strokovni delavci vrtca Zelena jama. Otroci skozi usmerjene dejavnosti in med igro postopno usvajajo zadane cilje.
CILJI:
DEJAVNOSTI:
JEZIK:
NARAVA:
DRUŽBA:
GIBANJE:
UMETNOST:
MATEMATIKA:
V času od 2018 do 2020 bomo sodelovali z ZRSŠ Ljubljana v okviru razvojne naloge Uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivne paradigme v vrtcu. Poudarek pri formativnem spremljanju je na vključevanju otrok v načrtovanje dejavnosti, spremljanje igre in dosežkov ter k razmišljanju o lastnih aktivnostih; pripravi dejavnosti, ki omogočajo otrokov razvoj in učenje, z upoštevanjem individualnosti otrok; zagotavljanju povratnih informacij, ki usmerjajo otrokov razvoj in učenje; spodbujanje otrok, da se učijo drug od drugega; pripravi učnih okolij, ki otroke spodbujajo k razmišljanju in izražanju o njihovem delu.