Ime Ambasadorji nasmeha najbolje predstavi njihovo poslanstvo – kamorkoli pridejo, želijo risati nasmehe na obraz in srečo v otroških očeh. Ambasadorji nasmeha je prostovoljno, človekoljubno in nepridobitno društvo v javnem interesu. Njegovi člani se zavedajo odgovornosti, ki jo nosijo, zato so njihovi terapevtski pari preverjeni – par (vodnik in žival) mora uspešno opraviti vse naloge po opravljenem usposabljanju. Živali so redno vsako leto temeljito zdravstveno pregledane. Namen sodelovanja z njimi je vezan predvsem na spoznavanje sveta okrog nas in na neposredni stik z živalmi, ki živijo blizu nas – ali na kmetijah ali v zavetju naših domov: pes, zajček, maček, kokoš, miniaturni ameriški konj.

Pozitivne vrednote dobrih vzornikov

Pozitivna sporočila in odgovorno vzorništvo. To je rdeča nit vseslovenskega projekta Bodi dober, bodi kul, ki združuje in povezuje s pomembnim sporočilom: ni vseeno, kakšen vzornik je posameznik, s svojim obnašanjem pa močno vplivamo na razvoj mladih možganov.

S tem so se na posebnem dogodku za vzgojno-izobraževalne ustanove strinjali predsednik Republike Slovenije Borut Pahor ter številni slovenski strokovnjaki, podjetniki, športniki, pevci in igralci. Zbrana družba je opozorila na posameznikovo vlogo v družbi in na dejstvo, da je prav vsak vzornik, pa če to želi ali ne. Ima pa vsak izbiro, ali bo dober ali slab vzornik. Aktivnosti potekajo v želji po opolnomočenju odgovornih mladih, z zdravimi vrednotami, zdravo mero samozavesti, s sposobnostjo odločanja in s spoštovanjem do sebe ter drugih.

Športni psiholog Matej Tušak poudarja, da so prvi vzorniki otrok starši, drugi najpomembnejši pa njihovi vzgojitelji v vrtcih, učitelji na šolah, profesorji na fakultetah in trenerji v športu. »Tega bi se morali zavedati prav vsi, ki delamo z mladimi,« pravi ambasador vseslovenskega projekta.

Splača se biti dober, ker je to največ kar lahko posameznik prispeva družbi

Naš vrtec bo sodeloval v projektu na način, da bomo zaposleni vsak dan ozaveščali svoje delovanje v odnosu do otrok in odraslih ter pripravili s skupino otrok načrt za dobro delo v svoji ustanovi ali lokalnem okolju. Cilj izziva projekta je spodbuda otrok in mladostnikov k samoiniciativnemu vključevanju v družbeno koristne aktivnosti in jim omogočiti izkušnjo, da lahko prav vsak prispeva k boljšemu življenju v skupnosti – naj bo to pomoč starejšemu občanu na poti iz trgovine, čiščenje snega ali pa prenova igrišča v okolici. Na ta način dodatno vplivamo na otrokov spoznavni, moralni in čustveno-socialni razvoj.

V času vključenosti v program Ekošole/vrtca, to je od leta 2012, smo pridobili mednarodni certifikat za okoljsko delovanje in postali nosilci zelene zastave Ekovrtca. V prihodnje bomo nadaljevali razvijanje naklonjenega, spoštljivega in odgovornega odnosa do narave ter pridobivanja vrednot in znanja za varovanje okolja.

Z vključitvijo v projekt se pridružujemo razširjeni kampanji za trajnostno mobilnost. V tednu mobilnosti dajemo več poudarka hoji in kolesarjenju. V ospredje postavljamo gibanje in njegov vpliv na zdravje in počutje.

PODROČJE UMETNOSTI – LIKOVNA UMETNOST IN BRALNA KULTURA

Usposabljanje strokovnih delavk/cev  bo potekalo pod vodstvom pravljičarke ter mladinske pisateljice  Ide Mlakar in ilustratorja Petra Škerla.

V delavnicah se bosta prepletla literarno in likovno ustvarjanje. Pri tem bodo strokovne delavke/ci v  procesu ustvarjanja spoznali kriterije za kakovostne knjige, ki jim MKL, Pionirska – center za mladinsko književnost in knjižničarstvo z uredniškim odborom Priročnik za branje kakovostnih mladinskih knjig od leta 2010 podeljuje znak in priznanje Zlata hruška.

Strokovni delavci/ke bodo stopili v stik s svojimi lastnimi kreativnimi potenciali, se učili preprostih principov pisanja in spoznali različne pristope k likovni ustvarjalnosti v povezavi s knjigami, kar jim bo služilo tako v pedagoških procesih kot tudi pri lastnem osebnostnem razvoju. V delavnici bosta literarna beseda in likovna podoba navdihovali druga drugo in poiskali nove načine sobivanja in avtonomnega izražanja. Skozi pogovor in vaje kreativnega pisanja in risanja bodo udeleženci odpirali prostor za povezovanje ter priložnost za raziskovanje.

Od leta 2012 sodelujemo v Gibalnem/športnem programu Mali sonček, ki je namenjen otrokom od drugega leta starosti in s katerim bogatimo program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami.

Mednarodni dan strpnosti - dan za strpnost in prijateljstvo

Častna pokroviteljica projekta je varuhinja človekovih pravic Vlasta Nussdorfer. V sodelovanju z izobraževalnim centrom Eksena bomo z otroki izvedli delavnice na temo strpnosti in prijateljstva. Z likovnimi izdelki in udeležbi na nacionalni razstavi bomo sklenili projekt.

Od leta 2015 v sodelovanju z dr. Rankom Rajovićem uvajamo elemente pristopa NTC učenje v načrtovanje izvedbenega kurikula oddelkov vrtca. Zaradi svoje nevrofiziološke osnove pristop NTC dobro dopolnjuje razvojno-psihološka izhodišča Kurikuluma za vrtce ter ga hkrati bogati s predlogi konkretnih ciljno usmerjenih gibalnih in miselnih iger ter dejavnosti. Pomen učenja po NTC metodi za razvoj gibalnih sposobnosti otrok v predšolskem obdobju smo potrdili z raziskavo, ki smo jo izvedli v sodelovanju z Fakulteto za šport v letu 2018.

Povezava do magistrskega dela Vpliv NTC metode učenja na gibalne sposobnosti otrok v vrtcu.

Zloženka za starše o raziskavi in z idejami preizkušenih iger po pristopu NTC učenje z otrokom ali otroki v domačem okolju.

Kot prvi slovenski vrtec smo vključeni v inovacijski projekt Zavoda RS za šolstvo »Mreža šolski pes«, naš vrtčevski projekt pa smo poimenovali »Moj prijatelj ima štiri tačke«. Namen projekta je otrokom približati odgovoren in skrben odnos do živali ter prepoznavati različna čustva ob stiku z njimi.


Projekt poteka v sodelovanju z dvema prostovoljnima društvoma in sicer:

- z Ambasadorji nasmeha in



- s Tačkami pomagačkami


Ob obisku terapevtskega para (vodnik-pes) skupaj z otroki načrtujemo in izvajamo različne dejavnosti, preko katerih se vedno kaj novega naučimo. Ker nam pri učenju pomaga pes, je vse lažje. Pred samim obiskom terapevtskega para raziskujemo o določeni tematiki, tako da naše znanje dodatno nadgradimo. Radi se preizkušamo v gibalnih izzivih in skupaj hodimo na sprehode, se spogledujemo z gozdno pedagogiko in smo navdušeni, ko v našo igro lahko povabimo še terapevtskega psa. Vsi terapevtski pari so izšolani, zato imajo psi posebne oprsnice, ki se jih prepozna po logotipu društva. Vsi psi, ki vstopajo v vrtec, so redno veterinarsko pregledani, kar dokazujejo z veterinarskim potrdilom, prav tako si z otroki pred in po obisku umijemo in razkužimo roke, da se izognemo prenosu bolezni (tudi iz človeka na psa).

V oktobru 2017 smo zaradi želje po stiku z različnimi pasmami psov navezali stik z Društvom Tačke pomagačke. K nam so redno prihajali Thor, Diva, Lox, Krištof in Bella. Ker smo bili navdušeni drug nad drugim, smo poglobili naše prijateljstvo z vključitvijo v Mrežo Šolski pes. Smo prvi vrtec, ki sodeluje v tem projektu.

Uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivne paradigme v vrtcu

V obdobju od 2018 do 2020 bomo sodelovali z ZRSŠ Ljubljana v okviru razvojne naloge. Namenjena je poglabljanju prakse formativnega spremljanja v vrtcih, s poudarkom na strokovni podpori vzgojiteljev, ki je usmerjena v spodbujanje razvoja in učenja vsakega posameznega otroka v vrtcu.

V sodelovanju z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje že tradicionalno izvajamo projekt Varno s soncem, katerega namen je seznanjanje otrok z ukrepi za preprečevanje ali zmanjševanje škodljivih posledic delovanja sončnih žarkov.

Prijava

Kontakt z nami

Vzgojno izobraževalni zavod
Vrtec Zelena jama

  • Zvezna 24, Ljubljana
  • [01] 5206 710
  • [01] 5206 705
  • vrtec@zelenajama.si

Uradne ure

  • Ponedeljek do Petek08:00 - 15:00
  • Sobota, NedeljaZaprto
  • PraznikiZaprto