Ime Ambasadorji nasmeha najbolje predstavi njihovo poslanstvo – kamorkoli pridejo, želijo risati nasmehe na obraz in srečo v otroških očeh. Ambasadorji nasmeha je prostovoljno, človekoljubno in nepridobitno društvo v javnem interesu. Njegovi člani se zavedajo odgovornosti, ki jo nosijo, zato so njihovi terapevtski pari preverjeni – par (vodnik in žival) mora uspešno opraviti vse naloge po opravljenem usposabljanju. Živali so redno vsako leto temeljito zdravstveno pregledane. Namen sodelovanja z njimi je vezan predvsem na spoznavanje sveta okrog nas in na neposredni stik z živalmi, ki živijo blizu nas – ali na kmetijah ali v zavetju naših domov: pes, zajček, maček, kokoš, miniaturni ameriški konj.
Namen projekta Teden mobilnosti je ozaveščanje otrok in njihovih staršev za trajnostno mobilnost, pomenu hoje, kolesarjenja in uporabe javnega prevoza v vsakdanjem življenju. V ospredje postavljamo gibanje in njegov vpliv na zdravje in počutje.
Trajnostna mobilnost je način življenja in prav je, da jo kot vrednoto predstavimo vsem otrokom in njihovim staršem, saj se naše navade oblikujejo že v najzgodnejšem otroštvu.
Želimo si, da bi z dejavnostmi tekom leta prispevali svoj delež k spreminjanju potovalnih navad prebivalcev Slovenije ter s tem pripomogli k izboljšanju pogojev bivanja in k trajnostnemu razvoju.
V tednu, ki je določen v tretjem tednu v septembru, izvajamo različne dejavnosti povezane z mobilnostjo in so objavljene pod rubriko » utrinki » na spletni strani vrtca.
GALERIJAJavni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti že desetletja organizira izjemno uspešna izobraževanja in usposabljanja za mentorje in posameznike, ki delujejo na področju različnih dejavnosti v kulturi in umetnosti.
Študijski center JSKD je bil ustanovljen z namenom raziskovanja in izobraževanja, dodeljevanja finančnih spodbud, podeljevanja nagrad, rezidenčnih projektov, projektov iz evropskih kohezijskih sredstev in knjižnične dejavnosti sklada. JSKD je organizacija z dolgoletno tradicijo izobraževanj, strokovnega usposabljanja ter zagotavljanja znanj in veščin kulturnim ustvarjalcem, ki delujejo na različnih področjih kulture, z naborom kvalitetnih in izkušenih predavateljev ter mentorjev.
Programi izobraževanj in usposabljanj so namenjeni mentorjem, učiteljem, vzgojiteljem, animatorjem in vodjem kulturnih skupin ter posameznikom, ki želijo delovati ali se dodatno izobraziti na posameznih področjih. Od leta 2015 poleg že ustaljenih oblik izobraževanja prek Študijskega centra ponujajo interdisciplinarna izobraževanja, ki povezujejo različne ustvarjalne dejavnosti, predvsem za delo z otroki in mladimi. Programi in vsebine so prilagojeni tako, da so primerni za individualne kot skupinske izvedbe z namenom, da posameznika opolnomočijo z veščinami in znanji, ki so pomembni za izvajanje interesnih in vodenih dejavnostih s področja umetnosti tako v šolah kot vrtcih.
Ponujajo široko paleto kvalitetnih ter dobro premišljenih izobraževanj in usposabljanj za vsa primarna področja kulturnih dejavnosti, ki so razdeljena v sklope po 8, 16 ali 40 šolskih ur. Ponujajo tudi daljše izobraževalne programe in usposabljanja, ki so oblikovana za specifične skupine slušateljev in vezana na posebne evropske in nacionalne projekte. Vodijo jih priznani domači in tuji mentorji, ki odgovarjajo na potrebe in specifike posameznih dejavnosti in okolja.
Z JSKD smo sklenili petletno pogodbo o sodelovanju na področju umetnosti. Sklope smo razdelili na:
Eden izmed osrednjih ciljev UMETNOSTI je otrokom predstaviti raznolikost umetnosti, kjer so različne zvrsti povezane v umetniško celoto. Dober pedagog prepleta različne umetniške prakse in s tem otroke spodbuja k iskanju lastnega umetniškega izraza. Pod vodstvom vrhunskih mentorjev JSKD pripravlja različna interdisciplinarna izobraževanja, kjer slušatelji skozi teorijo in preverjeno prakso pridobijo nova uporabna znanja na področju umetnosti, seminarji pa vsebujejo tudi primere dobre prakse.
Mentorji, s katerimi smo sodelovali do sedaj:
Glasba in ples
Gledališče in igra
Likovna umetnost in bralna kultura
Animirani film
Športni program Mali sonček traja 4 leta in poteka na štirih ravneh:
Mali sonček – MODRI: za otroke od 2. do 3. leta
Mali sonček – ZELENI: za otroke od 3. do 4. leta
Mali sonček – ORANŽNI: za otroke 4. do 5. leta
Mali sonček – RUMENI: za otroke od 5. do 6 leta
Otroci prejmejo knjižico, v kateri so navedeni programi po starosti in naloge ter jih spremlja vsa leta bivanja v vrtcu. Ob odhodu iz vrtca knjižico z opravljenimi nalogami odnesejo s seboj.
V našem vrtcu izvajamo številne gibalne naloge oziroma dejavnosti, ki so prilagojene starosti in jih otroci lahko opravijo v času bivanja v vrtcu. Trudimo se, da za otroke pripravimo pestre, zanimive, spodbudne dejavnosti, ki krepijo otrokove spretnosti in jih navdušujejo za gibanje: kolesarjenje, daljši sprehodi in izleti, rolanje, drsanje, krosi,…
Tečaja rolanja in drsanja izvajajo naši strokovni delavci po vseh enotah, ki imajo opravljen tečaj za vaditelja rolanja in drsanja. Tečaja sta brezplačna.
Otrokom omogočimo tudi izposojo športne opreme za izvedbo, npr. rolanja ali drsanja, ki je za starše brezplačno.
Za opravljanje nekaterih nalog pa k sodelovanju vedno povabimo tudi starše, ki z otroki lahko osvojijo kakšen višji hrib ali goro.
Mednarodni dan strpnosti - dan za strpnost in prijateljstvo
Častna pokroviteljica projekta je varuhinja človekovih pravic Vlasta Nussdorfer. V sodelovanju z izobraževalnim centrom Eksena bomo z otroki izvedli delavnice na temo strpnosti in prijateljstva. Z likovnimi izdelki in udeležbi na nacionalni razstavi bomo sklenili projekt.
Od leta 2015 v sodelovanju z dr. Rankom Rajovićem uvajamo elemente pristopa NTC učenje v načrtovanje izvedbenega kurikula oddelkov vrtca. Začeli smo s spodbudami NTC dejavnosti prvega sklopa za razvoj gibalnih sposobnosti otrok v vseh oddelkih vrtca.
V predšolskem obdobju je stopnja povezovanja in število nevronskih povezav neprimerno večja kot po sedmem letu. V možganih se odvija boj za prevlado med nevroni, ustvarjajo se nove povezave med aktivnimi nevroni. Razvijajo se pomembni centri v možganih, oblikuje se celotna mreža novih poti, neaktivni nevroni odmrejo in neaktivne poti se izbrišejo. Ker se ustvarjanje nevronskih povezav dogaja predvsem v vrtcu, v predšolski dobi, je takrat čas za ukvarjanje z vprašanjem ali bo otrok dosegel svoje biološke potenciale ali ne.
Pristop NTC je program aktivnosti, namenjen spodbujanju razvoja gibalnih in kognitivnih sposobnosti pri predšolskih in šolskih otrocih, ključno vlogo pa imajo starši in učitelji. Temelji na raziskavah na področju nevroznanosti in pedagogike. Cilj programa je razviti funkcionalno znanje in ustvarjalnost. V skladu s temeljno predpostavko metodologije NTC ima gibalni razvoj ključno vlogo pri kognitivnem razvoju otroka, nekateri problemi (kot so motnje učenja, problemi koncentracije in pomanjkanje pozornosti) pa so lahko prav posledica neustreznega motoričnega razvoja in sodobnega življenjskega sloga. Druga predpostavka programa NTC pravi, da je zgodnje otroštvo najpomembnejše obdobje za razvoj možganov, zato je izvajanje programa odvisno od razvoja motoričnih sposobnosti in spodbujanja telesne dejavnosti pri predšolskih otrocih.
Zaradi svoje nevrofiziološke osnove program odlično dopolnjuje razvojno psihološko izhodišče učnega načrta za vrtce in osnovne šole ter ga obogati s predlogi specifičnih motoričnih in miselnih iger. Igre so oblikovane tako, da smiselno povezujejo otrokove vsakodnevne izkušnje in se zlahka vključujejo v programe vrtcev in šol. Program je namenjen celotni populaciji predšolskih in šolskih otrok, z namenom prepoznavanja njihovih posebnosti in spodbujanju njihovih sposobnosti.
Pomen učenja po NTC metodi za razvoj gibalnih sposobnosti otrok v predšolskem obdobju smo potrdili z raziskavo, ki smo jo izvedli v sodelovanju s Fakulteto za šport v letu 2018.
Povezava do magistrskega dela Vpliv NTC metode učenja na gibalne sposobnosti otrok v vrtcu https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=106882&lang=slv.
Zloženka za starše o raziskavi in z idejami preizkušenih iger po pristopu NTC učenje z otrokom ali otroki v domačem okolju.
Od leta 2018 smo se posvetili uvajanju NTC dejavnosti za spodbujanje miselnega razvoja otrok, in sicer s spodbudami asociativnega in funkcionalnega mišljenja v oddelkih drugega starostnega obdobja, v povezavi s spodbudami gibalnega razvoja.
Predstavitev Uvajanje 2. in 3. sklopa NTC dejavnosti v izvedbeni kurikul oddelkov drugega starostnega obdobja.
Drugo leto potekajo v Vrtcu Zelena jama , enoti Zelena jama, NTC delavnice kot dodatna dejavnost preko NTC centra. Izvajata jih strokovni delavki Aleksandra Miklič in Petra Geiger. Namenjene so otrokom od 4 do 6 let. Več informacij o NTC delavnicah.
Predavateljica Tanja Podgornik, avtorica knjige Tu ga ni, le kje tiči? v soavtorstvu z dr. Rankom Rajovićem, nam je ob predstavitvi knjige in izobraževanju za strokovne delavce o NTC učenju podarila pesmico o Vrtcu Zelena jama.
Pesmico je napisala s pomočjo informacij in besednih zvez iz spletne strani vrtca.
Vrtec Zelena jama
Vse znanje tega sveta
čarobna Zelena jama ima.
En park je tu, drugi tam,
v tej jami nikoli nisi sam.
Na Fužinah je posebna Vrba doma,
po paviljonu na igrišču ime ima.
Tam so še peskovniki, majhni vrtički,
čutna pot in skrivnostni kotički.
Blizu Vrbe se Vejica nahaja,
tja najstarejša družba otrok zahaja.
Svoje okolje že dobro poznajo,
na izlete in sprehode se radi podajo.
Zmajček rad za gibanje poskrbi,
tu navdušeno raziskujejo vsi.
Po igrišču se veselo podijo,
hodnike v gledališče spremenijo.
Najmlajša od vseh je Zmajčica,
to je Zmajčkova sestrica.
Rada se družita in skupaj igrata,
veliko dobre volje imata.
Jaz pa vsem skupaj želim iz srca
še veliko uspehov in ustvarjalnega duha.
Uživajte drug z drugim in se veselite,
čim več lepih spominov v škrlatno skrinjico položite.
Za otroke in kolektiv Vrtca Zelena jama
Tanja Podgornik
Vir: spletna stran Vrtca Zelena jama , 8. 10. 2022
STROKOVNI ČLANKI
Pravljična in čutno ustvarjalna delavnica stika z živalmi celostno predstavi našo so-prepletenost z naravnim svetom in nas preko živali uči o srčni kulturi. Varno zavetje prijazne črede konj in oslička nudi otrokom priložnost, da doživijo pristni stik s konjem. Otroci bodo spoznali, kako jim prisluhniti, kako se obnašati med njimi, raziskovali bodo moč dotika in telesno komunikacijo, premagali svoj morebitni strah pred njimi ter se spoprijateljili s temi veličastnimi bitji in jih povabili v igro. Tematska delavnica se izvaja na ranču v Radomljah.
Tematska delavnica Vilinski konjički celostno predstavi našo so-prepletenost z naravnim svetom in otroke preko živali vzgaja v srčno kulturo. Pravljica v varnem zavetju senika otroke spomni na pravljične konje in jim preko zgodbe predstavi elemente narave in tesno povezanost in sodelovanje vseh bitji v ciklu življenja. Na našem vrtu pravljico poglobimo z umetnostjo in iz naravnih materialov ustvarimo hiške za vilinske konjičke ter jim tako odpremo vrata našega prostora in src.
Za še globljo in lastno izkušnjo se z otroki kasneje vprašamo kakšna pravljična krila ima naš Vilinski konjiček, kakšna krila bi imel jaz. Tu pustimo domišljiji krila in malim prstkom barvice, da rišejo. Seveda bomo pravljično povezali s konji in spoznali veliko skrivnost o samorogih. Otroci bodo spoznali našo čredo, risali svoje simbole na konje, da bi se bolje povezali z njimi ter preko dotika, čiščenja, igre in jahanja, doživeli pristen stik z njimi. Naš čas s konjem ni zgolj mehansko učenje jahanja, pač pa temelji na pristnem in prijaznem odnosu do konj, s stališča “konj, moj učitelj”, ki postavlja v ospredje vzpostavljanje harmonije na vseh ravneh. Pristni stik s konjem je izjemna podpora otrokom.
Pomaga pri: